Sider

lørdag 2. mars 2013

Oppussingen har begynt

Her ligger vi ikke på lat siden. Så fort vi får tid til overs, suser vi avgårde til huset for å å få gjort unna litt små pirk før den virkelige oppussingen begynner. De siste dagene jeg har hatt fri, har jeg så vidt fått stått opp om morgenen før jeg skyntet meg avgårde til huset for litt jobbing. Thomas er der nesten fra han kommer hjem fra jobb og til han skal legge seg om kvelden. Vi kaller oss effektive. Kan bli litt slitsomt, samtidig som det er koselig. Er jo vårt hus, vårt hjem. Klart vi vil gjøre alt som skal til slik at det blir fint til innflytting. Er også heldig å får litt hjelp fra familien slik at det går litt fortere i svingene.

Har lovet dere å vise skikkelige bilder av alle rom. Fant heller ut jeg kan vise bilder nå underveis når oppussingen har begynt, så viser jeg heller skikkelige bilder når oppussingen er ferdig, så får dere før og etter bilder av hele rommene. Høres ikke det greit ut ? Uansett ser dere under her hvordan det ser ut, til tross rotet.

Rivingen i stuen er endelig i gang. Gulv og vegger skal bort. 



Første rommet dere ser her blir spisestuen, resten blir "vanlig" stue.


Litt av stue kroken. Her kommer lekene til Milio Andreas å være. Har også planer om å ha pallesofaen i hjørnet. Litt kjekt å ligge der med bloggingen istedenfor å måtte ha pc-en i sofaen hele tiden.


Og her er den andre stue kroken. Her blir sofaen og tv-en stående. Her skal det komme nytt gulv og veggplater. Vinduskarmer og lister skal males hvite.

Jeg og Thomas var i byen idag mens mamma passet snuppen. Var å så på veggpanel og noen helt fantastiske nydelige gulv. Åh, jeg blir gal. Ville ha alt. "Den vil jeg ha Thomas, se så fin den var". "Nei, kanskje vi skulle ha dette gulvet heller ? ". "Eller hva med dette, se den fine fargen" Haha... Slik holdt jeg på. Var ikke bare et gulv som falt i smak nemlig, det var mange! Tok med en brosjyre hjem for å se på, men tror vi er sånn noen lunde i mål akkurat der.

På veggene derimot, det er litt vanskeligere. Har sett på fargen "eggehvit". Den har de kampanje på hele tiden, så den skal vi muligens ha, men hvor vet vi ikke helt enda. Mulig det blir både på kjøkkenet og stuen, men da skal jeg ha en kontrast vegg i stuen slik at ikke alt blir hvitt. Det vil jeg nemlig ikke ha. Var så mange fine panel å velge i. Så også på fargen "Skagen grå" som er kjempefin og ville passet godt til sofaen vår. Nå får man også ferdig plater med tapet. De.Var.Så.Fine! Fikk med en hel bok med forskjellig tapetfarger og mønster. Hvor fint hadde ikke det vært, men eggehvite eller Skagen grå plater, og en nydelig tapet som går i stil til veggene, på den ene sofaveggen vår ? Hadde blitt så lekkert! Må snakke litt med mannen og finne ut. Jeg blir dårlig av alt det fine! Vil ha alt!

Dere som følger meg på Instagram ( Malenefos89 ) har allerede fått sett bilde av gulv og litt av rommet til Milio Andreas. Nå som malingen er blitt skikkelig tørr, skal jeg vise dere bilder her på bloggen. Er en herlig blå farge som verken er for lys eller for mørk. Er en farge som gjør rommet lunt og fint. Gøy med litt farger på veggen istedenfor å ha alt hvitt slik som det er her. Før var det en gammel tapet på veggen. Visste ikke helt hva vi skulle gjøre med den. Skulle den fjernes, eller skulle den bli værende ? Den ble værende. Fant ut at vi kunne gjøre det på den billigste måten denne gangen ved å grunne over tapeten for så å male to strøk maling. Skikkelig oppussing vil det bli på rommene også etterhvert, de er bare ikke første prioritet akkurat nå. Selv om resultatet ikke blir helt perfekt, blir det fint likevel. Kan godt holde seg slik noen år før vi har råd til den skikkelige renoveringen som vil koste litt mer enn bare maling!


Før bilder av rommet kommer så fort dette er ferdig. Nytt gulv skal på og vinduskarm og lister skal males hvitt. Sengen skal selvsagt ikke være her inne. Prinsen har så mange fine, lyse møbler som skal flytte inn hit med tiden. Blått og hvitt er bare så fint sammen!


Sjekk den nydelige fargen, dere. Flere har satt sin elsk på den etter å ha sett prinsrommet. Blir litt stolt, hih!



Dere ser det er litt sprekker i den gamle tapeten, men det får bare være. Alt kan ikke bli tatt skikkelig på en gang, det har vi ikke råd til. Viktigste er at det ser fint og greit ut. Vil uansett bli annerledes så fort de fine barne møblene kommer inn. Fine hyller skal også opp på veggen som vil dekorere litt ekstra. Planen var jo først å ha stjernetapet her inne. Som dere ser, blir det ikke noe av. Nok med det som er nå. Han har så mye stjernedetaljer i både lamper og møbler, at jeg føler det holder. Redd det kan bli for mye med stjernetapet også. Men har planer om å finne noen fine wallstickers til å dekorere veggene litt med. Tipper det blir bra! Får se om det blir stjernetapet senere en gang.


Tok med denne fine lampen fra Jollyroom da jeg skulle finne maling til rommet. Sa jeg ville ha noe alla av den fargen som var i stjernene. Plukket ut den fargen jeg synes matchet best. Ble mer enn nok fornøyd. Tro så fint dette blir sammen. Han skal også få taklampe i samme modell som nattbordlampen. 

Når man er på by tur uten banet, må man selvsagt kjøpe bygave. Det er tradisjon. Så fort vi hentet Milio Andreas, ville han hjem med en gang. Kom løpende med posen hans med klærne i og vinket adjø til både mor og tante. Dro først i huset en liten tur for en ekstra titt. Fikk også malt et strøk grunning inne på vårt rom.



Slik blir det. Fikk malt den ene veggen. Husker ikke navnet på fargen akkurat nå, men er en herlig og avslappende grå farge med litt beige i seg. Mulig jeg maler en kontrast vegg her, vi får se. Den stygge tapeten på den andre veggen skal i alle fall males over. Ja den stygge gulvmatten skal også fjernes mot nytt, fint gulv. Gleder meg sånn til vi er ferdige. Sluttresultatet blir bra!



Mens jeg malte koste Milio Andreas og tante seg med sjokoladekake. Glad prins som aldri fikk nok!

Så over til denne by gaven. Brydde seg ikke så alt for mye om den, men kos er det uansett. 



I gaven fikk han filmen "Løvenes konge", leke leire og en kurv med forskjellig leke frukt. Milio skyntet seg å ta appelsinen for så å sette seg i sofaen for å spise den. Ja det stemmer, snuppen skulle spise plastikk appelsin. Ha ha, da måtte jeg le. Han har også begynt å blåse på alt han spiser, så joda, denne appelsinen fikk seg noen vindpust også. Gøy denne karen:-)

En sliten gullskatt ligger nå å sover, Thomas er som vanlig oppe i huset, og jeg sitter bare i sofakroken å koser meg. Så fort Thomas kommer hjem blir det matlaging og film. Deretter natta. *Gjesp*

Q; Hva tror dere etter å ha sett bilder, blir det ikke bra ?

36 kommentarer:

  1. Det tror jeg virkelig det blir ja:-)

    SvarSlett
  2. Er så gøy å følge med i oppussingen deres! :) Drømmer selv om å kjøpe hus, å er ofte inne på finn.no å drømmer oss bort i hus!
    Å Milio Andreas er jo bare helt nydelig <3

    SvarSlett
  3. Du er døds flink :-D blir så BRA! :-D

    SvarSlett
  4. Må si dere står på altså!!
    Kjempe flinke er det..
    ELSKER å lese om oppussing, så skal følge spent med! Og dette blir så bra :) :)

    Ha en fin kveld videre
    klemmer

    SvarSlett
  5. Sandra Therese; Så koselig at du henger med på oppdateringene her da. Har selv drømt om hus så lenge! Nå er endelig drømmen i oppfyllelse:)

    SvarSlett
  6. Marita Bonita; Takk for det, snille deg:-)

    SvarSlett
  7. Ida; Gøy å kunne inspirere og dele dette med dere. Håper du har en fin kveld, fine deg:) klem

    SvarSlett
  8. Så moro:) Gleder meg til å følge dere videre i oppussingen og se hvordan resultatene blir til slutt. Virker som dere har mange flotte planer. Sikker på at det kommer til å bli knallfint:)

    SvarSlett
  9. Solveig; Tusen takk. Håper og tror det blir så bra som vi vil! Ha en fin kveld:)

    SvarSlett
  10. Tror dette kommer til å bli supert :) Kanskje noen herlige tips også på veien. Gleder meg til å se når dere blir ferdige.

    SvarSlett
  11. Kommer til og bli kjempe bra Malene! :) Gleder meg masse til og følge oppussingen og se hvordan det blir til slutt! :-) Klem! :)

    SvarSlett
  12. Gleder meg å se før og etter bilder! :D
    Vi å kjøpte oss eldre hus og pussa opp ALT innvendig, blir så bra til slutt skal du se og mye spart om man gjør ting selv ;)

    SvarSlett
  13. Ååh det blir så nydelig hus! :D
    misunnelig til de grader! :p

    SvarSlett
  14. Tina; Det skal du ikke se bort ifra. Gleder meg til å dele med med dere:)

    SvarSlett
  15. Karoline; Tusen takk. Da er vi som gleder oss på sluttresultatet:)

    SvarSlett
  16. Victoria; Ja man sparer mye, også blir det jo litt mer personlig når man gjør ting selv:-)

    SvarSlett
  17. Mammalinnus; Ja, dette vil bli helt supert. Kommer nok din dag også skal du se. Da får du styre og dalle:)

    SvarSlett
  18. Ser ut som dere har masse å gjøre fremover, kos dere med det og masse lykke til. Det blir nok super bra !!
    Anbefaler fargen Skagen, den går fint til det meste. Den har jeg selv på kjøkken, gang og soverommet mitt. Nydelig :) En annen farge som er fin, en hvit farge, er refleksjon. Den er hvit, men ikke gul-hvit. Og den tilpasser seg møbler og lys :) Lykke til videre :)

    SvarSlett
  19. Det ser ut som et stort og fint hus:) Og du har jo nese for det som er fint, så resultatet blir nok superbra. Men det er mye jobb, som dere selvfølgleig vet;)

    SvarSlett
  20. Kosligt, det kommer nok til å bli kjempe fint, gleder meg til å følge med videre :) Spennende :)
    Fine bilder, flinke dere er :)

    SvarSlett
  21. Så fint det blir! Du er så effektiv, Malene :-) klem!

    SvarSlett
  22. Stort prosjekt på gang, men ja dette kommer til å bli bra. Gleder meg til å se flere bilder.
    Ha en fin søndag.

    SvarSlett
  23. Guuuuud så spennende! Det kommer til å bli SÅ fint. Gleder meg til å se fortsettelsen :)

    SvarSlett
  24. Så gøy. Gleder meg til å følge oppussingen videre. :D

    SvarSlett
  25. Så spennende med oppussing! Så blir det jo veldig spennende å se hvordan det blir tilslutt :-) Morosmt å følge med på! :D Håper dere koser dere med oppussingen :)

    SvarSlett
  26. For et arbeid dere holder på med! Jeg vet mye om oppussingskaos, da vi renoverer et gammelt tømmerhus fra 30-tallet, og jeg er så enig med deg i at en vil så gjerne gjøre alt på en gang, og så ser en så utrolig mye fint en har lyst på. :) Ser ut til at det kommer til å bli kjempefint, og det blir spennende å følge med og se bilder fra prosessen videre :)

    SvarSlett
  27. Så spennende og gøy med oppussing av hus da ! Det blir nok et flott resultat !! Blir moro å følge med deg fremover :) Lykke til videre !

    SvarSlett
  28. Blir sikkert knall fint:) Skal dere pusse opp kjøkken og bad?

    SvarSlett
  29. Gleder meg å se når det blir ferdig :)

    SvarSlett
  30. Anonym; Skal pusse opp kjøkkenet også. Badet får vente litt til.

    SvarSlett
  31. Dette tror jeg blir kjempefint :)

    Lykke til :)

    SvarSlett
  32. Gleder meg til fortsettelsen :)

    Klem C.

    SvarSlett
  33. Blir sikkert kjempe FINT ! :D

    SvarSlett
  34. Gleder meg sånn til å følge med deg og huset altså <3

    SvarSlett