Sider

fredag 1. mars 2013

Ny gulvmatte - fredagskos

Riktig god fredagskveld.

Dagen i dag begynte med at vi nok en gang dro til banken for å skrive under papirer. Etter det suset jeg avgårde til huset for å male ferdig veggene på rommet til snuppen, samt, få malt ferdig den ene veggen på vårt rom. Fargene er fine! Gleder meg til å vise dere. Fremdeles vinduskarmer, lister, dører og gulv igjen, men det kommer seg. Sakte men sikkert ser jeg hvor flott det faktisk blir. Trenger ikke koste all verden for å få det fint.

Ellers har jeg fått ryddet litt rundt omkring her. Frister ikke så veldig å bruke mye tid på denne leiligheten når man faktisk har noe som er sitt eget. Men men, må jo ha det litt på stell her også. "Bare" 2 mnd til vi forhåpentligvis er innflyttingsklarer. *Klør i fingrene*. Da jeg var hos mor her en dag sammen med Milio Andreas, nevnte jeg at jeg fikk noe med meg hjem. Den ene tingen var en helt nydelig, tykk og god gulvmatte. Hadde ikke plass til den i sin egen stue så da fikk jeg den. Var akkurat en slik matte jeg hadde ønsket meg så lenge. Var på tur til å begynne sparingen. Koster i underkant av 2000,-. Koster om man skal ha noe skikkelig. Glad jeg fikk denne, så kan jeg heller spare til noe annet vi trenger. Mor er så snill.

Stuen ble enda lunere, enda finere og enda koseligere nå med denne nydelige matten. Ta en titt og se selv. Jeg elsker den!





Se for en nydelig matte i herlig beige farge. Passet helt perfekt!





Blitt så glad i denne stuen. Tok virkelig sin tid før alt falt på plass. Nå som det har det, blir det litt trist å gi slipp. Samtidig blir det helt amazing å få sin egen stue man kan gjøre hva man vil med. Møblene blir jo med, så den samme koselige og lune følelsen vil jeg forhåpentligvis ta med meg videre. Er jo så glad i disse møblene! Skikkelig barnevennlige er de også siden det ikke blir riper i bordene uansett hvor mye ungen din prøver.



Mens vi var i byen, dro vi innom Europris. Fant meg en nydelig pute samt, et herlig ugle lys. Skulle kjøpt flere! Gøy med ugle motiv:-)

Gjett hva som kom opp på veggen i dag ? Min fine, nymalte tallerkenhylle. En gammel skatt jeg fant i huset. Har ikke kameraet hjemme, men dere skal få se bilder. Klarer dere ikke 
vente, ligger det bilde på både Facebook siden og Instagram; Malenefos89. Milio Andreas ligger å sover, lasagnen står i ovnen og Pepsi max-en er snart i glasset. Nå er det fredag, dere! Enjoy!

Vinneren av smokkekonkurransen er nå kåret. Den heldige ble Helene. Gratulerer! Send meg en mail: malene_fossum@hotmail.com


Bakgrunnen på bloggen er dessverre borte. Hvorfor vet jeg ikke, men skal prøve ordne det så fort som mulig.

Q; Har dere en fin kveld ?

15 kommentarer:

  1. Blir morsomt å se huset om 2 måneder :D
    Vi har to slike tepper, og de er så gode og myke :D Vi var så heldig at "svigers" kjøpte to slike gulvtepper til oss når vi flyttet i høst. Helt fantastisk, men det er litt vanskelig å støvsuge dem helt ren om man ikke har en ordentlig støvsuger.
    God helg, Malene og slapp av med gooood samvittighet :)

    SvarSlett
  2. så pent det ble malene ^^
    Hvordan farger ser du for deg i nyhuset ??
    svar gjerne på min blogg :)

    SvarSlett
  3. Karianne; Ja, herlig teppe. Skal bruke sånn rensemaskin 2 ganger i mnd for å få det skikkelig rent! Håper du har en fin kveld:)

    SvarSlett
  4. Silje; Takk.. Vi er ikke helt sikre enda. Skal til byen i morgen for å se på forskjellige farger, panel og gulv.

    SvarSlett
  5. aha ^^skal du kjøpe nye møbler da eller beholde de dere har ?? :)

    SvarSlett
  6. Det ble kjempekoselig. Er deilig med slike matter. Vi har to slike:-) men for et styr å vaske di... men griset vises heldigvis ikke så godt pga. De lage trådene ;-) ha en fin kveld, kos dere med lasagne!

    SvarSlett
  7. Silje; Vi beholder det vi har, men blir sikkert litt nytt også:)

    SvarSlett
  8. Ida; Takk. Ja det er sikkert et styr å holde de ren, men satser på at det går greit! Ha en fin kveld:) klem

    SvarSlett
  9. Sånne flosstepper er så deilige, og overraskende enkle å holde rene, selv med småttiser i hus :) Jeg knabbet til meg den gamle tallerkenhylla til mamma, og nå huser den barnebøker de har lov til å lese alene.. :) Ha en fin lørdag :) Her kom endelig litt snø tilbake, så jeg gleder meg til å gå ut! :)

    SvarSlett
  10. Er så spennende denne oppussingen, syntes det er kjempe spennende å følge dere på det :) :)

    Nydelig teppe, det er også mitt favoritt teppe :)

    Ha en fin helg videre
    klemmer

    SvarSlett
  11. Vi har omtrent likt, er det fra Bohus? :)

    SvarSlett
  12. Ambivalentica; Så godt å høre den er lett å holde ren. Er ikke helt inne på det der, men regner med den må rengjøres en gang iblant:P Tenkte også denne tallerkenhyllen skulle bli plassert på prinserommet:-) God helg.

    SvarSlett
  13. Iselin; Mulig det er fra Bohus ja. Ikke helt sikker:-)

    SvarSlett
  14. Ser ut som om dere er godt i gang :) Blir spennende å følge med på husprosjektet!
    Ha ei fin helg :)

    SvarSlett
  15. Det er vi. Takk for det, og god helg ja:)

    SvarSlett