Sider

tirsdag 5. mars 2013

DIY - pynt til barnerom

Gikk til innkjøp av forskjellig dilldall fra Pandurohobby.no. Ville lage noe fint noe til sønnens barnerom. Kan fort bli dyrt å kjøpe alt nytt. Er jo så gøy å prøve selv. 


 Her ser dere noe av det som ble kjøpt. Forskjellige stoffer, bånd, klistremerker, lim og forkjellig oppussingsmaterialer. Mye fint å finne hos Panduro. Ikke er det dyrt heller. Handler du for 600,- får du gratis frakt.

Som sagt var planen å lage forskjellig ting til Milio`s nye soverom oppe i huset. Dere vet jo hvor mye jeg elsker stjerner, men nå har jeg også fått sansen for annet enn det, blant annet det nydelige, stripete stoffet dere ser på bildet over. Av det og et annet lyseblått stoff ville jeg dekorere bokstavene med. Der tok jeg meg virkelig vand over hodet. Var SÅ mye vanskeligere enn jeg hadde forestilt meg. For en jobb. Ble så svett... Verste jeg vet er å ikke få til ting jeg vil få til. Måtte til slutt bare gi opp. Resultatet ble som det ble.



Disse fine stoffene valgte jeg ut. Passet så fint sammen:-)



Gjorde det så enkelt som å klippe ut etter bokstavene for så å lime dem på. Ble ikke sånn som jeg ville, for å si det slik. Prøvde tenke ut forskjellige måter. Kom ikke frem til hvordan dette skulle se bra ut. Kanskje dere har noen tips ?



Slik ble ihvertfall resultatet. Ikke det beste, jeg vet. Måtte legge to stoff over M-bokstaven. Den ble aldri bra. Alle de små detaljene som måtte klippes til, ah, det var så vanskelig. Til slutt dekket jeg bare over med noe stoff, som dere ser ovenfor.  Prøvde få det til å se litt bedre ut ved å klistre over med noen stjerneklistermerker fra Panduro. Så ja, dere ser jo selv hvordan det ble. Ha ha, må bare le av meg selv. Skulle sett meg. Satt til sent på natt. Time etter time. Svette rant av meg, vel, ikke helt, men nesten. HATER å plages.

Uansett ble de jo søte da, ble de ikke ? Stoffet var nydelig!



Uansett utseende har de fått plass på barnerommet. Har jo en sjarm i seg. Hjemmelaget er hjemmelaget. Er vel som de sier, øvelse gjør mester ? Tenker sånn og satser på at det går bedre neste gang selv om jeg neppe vil kaste meg over dette flere ganger.

Mens jeg var igang, oppgraderte jeg noen andre småtterier også. Både en "fyrstikkeske" og noen isoporstjerner fikk litt stoff over seg. Kameraet gikk selvsagt tom for strøm under prosjektene. Ble derfor ikke tatt noen særlige bilder under dette.



Slik så esken ut. Hvit og kjedelig. Med nydelig stjernestoff fra Panduro, ble den jo både fin og sjarmerende. Vet ikke helt hva som skal være oppi enda, men det finner jeg nok snart ut av. Er jo fin som bare pynt/dekorasjon også. Kan både brukes på barnerom og ellers omkring  i huset.

Dagen etter begynte jeg organisere på prinsrommet. Måtte jo se hvordan det ble.



Inntil videre fikk alt sin plass på kommoden. Speilet er nettopp blitt spraymalt fra sølv til hvitt. Ser nå jeg må vaske av litt maling. *Kremt*





Tegnet bare etter stjernene på stoffet, klipte av og limte på. Valgte gjøre det enkelt. Gjorde absolutt ingenting at det ble slik. Synes de ble sjarmerende jeg. Skal vel som sagt se hjemmelaget ut når det først er det. Alt kan ikke bli perfekt. Tar det hele med et smil og sier meg fornøyd. Vil bli fin dekorasjon på det nye rommet til fineste Milio gutten vår. Gir meg heller ikke her. Flere prosjekter på lur jeg håper vil bli bra.



Ble jo koselig da, ble det ikke ?

Et annet prosjekt jeg også kastet meg ut på, var å dekorere et enkelt, hvitt lerret med stoff. Ville lage en slags tavle med bilder. 



Slik ble resultatet på den. Klipte etter rammen og limte på stoffet. Knøt så over hvitt bånd fra Panduro. Ble kjemefornøyd. Man kan lett bytte ut bildene med andre bilder eller annen fin dekorasjon. Jeg valgte bruke bildene fra sykehusoppholdet og første fotoshoot bilde etter vi kom hjem. Har også hengt på ett "mitt hjerte" skilt og første smokken fra Navnesmokken.







Sitter igjen med en god følelse. Gøy å være litt kreativ. Kommer garantert til å handle mer fint fra Panduro. De har jo alt. I tillegg har de mye inspirasjon du kan hente. Vet flere bruker handle der. Skjønner nå hvorfor. 

Deilig å få utnyttet tiden mens man enda har fri, mulighet og overskuddet til det. Neste uke begynner jeg nemlig på jobb igjen etter 3 uker fri. Veldig spent på hvordan utbyggingen der ble.

Beklager sen oppdatering. Etter 3 uker fri begynte jeg i dag på jobb igjen. Ble ikke en hvilken som helst dag. Jobbet hele 14 timer. Til vanlig har jeg jo bare 7 1/2 timers dag, så her snakker vi overtid. Blir kjekt med litt ekstra cash. Nettopp kommet hjem nå. Er så sliten! Litt mat så sengen. I morgen venter nok en dag. Håper dere har det fint!


Q; Synes om DIY prosjektet ? Noe du vil prøve deg på ?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar