Sider

onsdag 6. mars 2013

Mørk sjokolade med appelsin

Prøvd hjemmelaget mørk sjokolade med appelsin ? Ikke ? Vel, da må du for guds skyld prøve. For et snadder av et godteri. Ikke bare er det hjemmelaget, det er sunt i tillegg. Synes det er gøy å teste ut nytt. Synes også det blir ekstra stas når det kan være sunt i tillegg. Mørk sjokolade er blitt min store favoritt. Før hatet jeg det, nå elsker jeg det. Man blir tørst av den, men hva er ikke bedre da enn et stort glass is vann ?  Denne sjokoladen er super enkel. Mekkes i hop på en fei. Lag den gjerne kvelden før. 




Du trenger; 

- 4 plater mørk kokesjokolade
- 1 appelsin + appelsinsaft



Smelt sjokoladen på svak varme. Tilsett raspet appelsinskall og appelsinsaft av en appelsin. Sjokoladen stivner fortere enn du klarer blunke. Pass på å være snar med å få sjokoladen over på fatet. Jeg brukte et helt vanlig, avlangs kakefat. Klarte ikke være så snar, så sjokoladen var på tur til å stivne. Ble derfor ikke den fineste sjokisen, men hey, hva gjør det når den smakte helt awesome !?





Oppbevares i kjøleskapet. Den nydelige skålen er fra Riviera Maison. 

Sjokoladen kan nytes som ren snacks, som ekstra kos i fruktskålen eller hva med appelsinsjokolade i smoothien ? Tipper det hadde vært godt.

Smakskombinasjonen av mørk sjokolade og appelsin er himmelsk. Dufter så herlig. Kommer til å prøve meg flere ganger med denne mørke sjokoladen. Finnes jo så mye godt man kan mikse ihop med den. Bare å bruke fantasien!

Ser dere min nye, fine header ? Elsker den. Gøy å kunne vise frem huset på den måten! Tusen takk snille, Tina Cecilie, og til dere andre som har laget header til meg. Dere er så flinke alle sammen:-) Om ikke lenge skal vi krasje i sofaen med Idol, smeltet mørk sjokolade og masse frukt. Tross alt "Lille lørdag".. Kos dere!

Q; Skal dere kose dere med noe ekstra på "lille lørdag" ?

2 kommentarer:

  1. Så godt ut!:-) jeg har alltid litt delfiafett sammen med sjokoladen når jeg smelter den og lager konfekt. Dette skal iallefall testes ut:-)
    Det er ikke idol før på fredag siden finalerundene starter...:-)

    SvarSlett
  2. Så himmelsk godt ut! :-) Kjempefin header!! Er vel på tide jeg får meg en ny en selv ;-)

    SvarSlett