Sider

lørdag 2. februar 2013

Ny blogg

Hei, fine.

Hjertelig velkommen til den nye bloggen. Håper dere ser frem til nye utfordringer sammen med meg. Valgte gå over fra blogg.no til blogspot.com. Grunnen til det er at jeg er lei av hele blogg.no. Alt er liksom det samme der. Ingenting som skiller seg ut. Mens her, her kan du gjøre litt mer ut av bloggen. Her kan du bruke fine og ryddige design. Du kan endre størrelser og farger på skriftene i innleggene. Ja, du kan enkelt og greit improvisere litt ekstra. Hele blir som en lek, på en måte. Er jeg fornøyd, går jeg kanskje over til egen plattform etterhvert. Liker meg så langt. Litt å sette seg inn i, men det kommer seg. Satser på dere vil like denne bloggen like godt som dere likte den andre, ja om ikke bedre.

Vil bli litt annderledes nå med denne bloggen. Kommer ikke til å poste 2-4 innlegg daglig. Klarer ikke det mer. Har i all min tid brukt mestparten av fritiden min på å blogge. Satt kveld etter kveld å postet ut innlegg. Jeg forhåndsskrev mange, jeg redigerte bilder og kommenterte deres blogger. Timene fløy avgårde. Plutselig var det leggetid. Setter det meste på vent for å nettopp blogge for dere. Vil alle skal være fornøyd, men nå er jeg utmattet. Ikke hatt noen blogglyst. Tok derfor fri noen dager fra det. Nå når denne bloggen er good to go, er blogg lysten tilbake. Gøy å prøve litt nytt. Men ja, vil bli litt mindre oppdateringer. 1-2 innlegg daglig. Skal slutte med små, korte og unødvendige innlegg. Vil legge ut nokså lange innlegg med masse bilder og masse tekst - innlegg med mening. Har så mye annet å bruke fritiden min på, at jeg velger legge bloggen litt på si. Jeg er her, bare ikke like hyppigere som tidligere. Nå som vi har kjøpt oss hus, er det mye som skjer rundt det. Ting skal planlegges, ordnes og bestilles. Vi skal pusse opp, pakke tingene her, samtidig som vi skal ta oss av den vanlige hverdagen - Milio Andreas, jobb og matlaging her hjemme. Tiden går så fort. Med mye på fronten, blir man temmelig sliten. Når man velger blogge isteden for å sove, vil jeg si det er på tide å si stopp. Det jeg gjør nå. Ikke gøy å blogge når alt blir et ork. Blogging skal være en hobby. Regner med dere er her uavhengig om det kommer 3 eller 4 innlegg daglig. Kanskje det blir litt gøyere når det kommer litt mindre, men innhodsrike innlegg også ? Jeg føler i alle fall det. Blogglysten vil nok holde seg stabil når jeg slipper sitte time etter time å jobbe med innlegg og kommentering.



Skal ikke føle meg presset til å blogge bare for at dere skal være fornøyde. Så fort Milio er lagt, har jeg alltid vært snar med å stupe i sofaen for å starte bloggingen. Sitter der fra syv om kvelden til rundt elleve. Husarbeid og alt står på vent. Slik skal det ikke være, skal det vel ? Skal være flink å tenke litt på meg selv, og mine behov. Iblant vil jeg gjøre alt annet enn å tenke på bloggen. Vil ligge i sofaen å lese en bok, eller se tv. Vil kose med mannen og rett og slett bare nyte en fri kveld. Jeg lar bloggen være en hobby jeg forhåpentligvis vil like i flere år. Velger se på den som en litt mindre jobb enn jeg gjorde tidligere.  Lesertallet vil forhåpentligvis holde seg selv om. Kommer i alle fall til å gjøre denne bloggen så god som mulig selv om jeg ikke plopper ut med innlegg hele dagen.


Følgingen vil selvsagt ikke bli like lett som hos blogg.no. Her er det ingen "venneliste" hvor man ser når man legger ut nye innlegg. Derfor kan du følge meg på Facebook >>HER<< for å sørge for å få med deg alle oppdateringene. Der kommer alt ut. Håper så mange som mulig vil følge oss videre. Håper også dere er like flinke til å kommentere selv om alt ikke er det samme lenger. Litt uvant i starten, men dere blir vant til det, forhåpentligvis. 

Hvorfor "Altmuligmamma" ? Jo, nettopp fordi det er det jeg er. Synes det kjennetegner meg bedre enn "mmf89"

25 kommentarer:

  1. GRATULERER SÅ MYE med ny blogg. Masse lykke til med oppussing. Gleder meg til å følge deg videre : )
    Liker designet ditt kjempebra : )

    SvarSlett
  2. Grattis så mye med ny blogg og velkommen til blogspot ❤

    SvarSlett
  3. Gratulerar so mykje med ny blogg! :)
    Gledar meg til å følgje deg vidare! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk. Koselig å ha deg med videre:) klem

      Slett
  4. Wow du har virkelig komt godt i gang med designet! :D kjempe nydelig!! ^^

    SvarSlett
    Svar
    1. Ikke jeg som har gjort alt dette da. Snille Nina som hjelper meg:-) Bra du likte det. klem

      Slett
  5. Så fint det er her inne da :)
    Eg kommer selfølgeligt til å følge deg videre her på denne nye :)
    Det kan bli litt uvant me plutseligt mindre innlegg fra deg til å begynde med, men blir nok vant med det også, klart der er andre ting som skal gjøres også, spess for di som har barn. :)
    Men kommer du til å bruke mmf facebook siden på denne bloggen også? Hadde det ikke vært for at eg logget meg på facebook så hadde eg ikke vist om dette innlegget hihi... (eg har likt mmf89 på facebook lenge) :)
    Lykke til videre med bloggen, kos dere alle 3 :) Klem<3 :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, snille deg. Kommer til å bruke "mmf" facebook siden ja. Der jeg har alle følgerne, men har lagt ut link til min nye blogg der:-) Klem til deg.

      Slett
  6. Gratuleremed nubloggen og velkommen til blogspot:) enig i at blogspot er mye bedre, håper du vil trives. Jeg syntes man skal blogge for sin egen del, er det ikke det som er hele meningen med blogging? Syntes det er feil at man skal føle seg oresset til å poste innlegg hele tiden for å gjøre leserne fornøyd. Faste lesere følger med uansett om du poster hver dag eller en gang i uken, det er hvertfall min erfaring. Å ta vare på det man har rundt seg er så mye viktigere enn en blogg:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er så sant og akkurat det jeg kommer til å gjøre fremover nå. Klem:)

      Slett
  7. Jeg følger deg her! Dette blir spennende, Malene :) Designet var også virkelig flott! Altmuligmamma passet deg kjempe bra! :D Ha en fin søndag, klemmer! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk. Nina som skal ha æren for designet:) klem

      Slett
  8. For et flott design! Beundrer at du har klart å sette av så mye tid, og holdt det gående så lenge. Jeg vil følge deg uansett om det kommer et innlegg i uka, eller 5 om dagen :-) klem.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk. Litt mer hektisk blir det jo nå når vi skal pusse opp hus, men gleder meg til å dele det med dere etterhvert nå som tiden går:) klem

      Slett
  9. HEi. Synes du gjør det riktige. Jeg har tre barn og blogger ca annehver dag. Lykke til med blogspot, er selv begynt å bli lei av blogspot, for mange teknsike problemer. Derav den rare "kommentarsignaturen" :-)

    elisabethkras.blogspot.com

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk:) Åh, hm, får håpe ikke jeg vil plages her inne. Klem

      Slett
  10. Du gjør nok det riktige :-) Er sånn jeg har gjort og :)

    SvarSlett
  11. Gleder meg til å lese vidre, og du er lagra i favorittene mine allerede :-) Lykke til!

    SvarSlett
  12. Gratulerer så mye med den nye bloggen :) Gleder meg til å følge deg videre :)

    SvarSlett