Sider

torsdag 12. september 2013

Babyboken

Som jeg skrev på Facebook siden min >>HER<< fant jeg scrappeboken jeg begynte på før Milio kom til verden. Jeg ble overlykkelig av glede. Der var sykehusarmbondene og UL- bildene som jeg har lett sånn etter. Tenk å gjemme den innerst i klesskapet for så å glemme den helt av ( !?!?!? ). Er helt målløs.. Men nå som den er funnet igjen, har jeg scrappet noen sider til. Har så mye å fylle i den boken, og gjett om jeg koste meg med den. Måtte sette med ned å lese gjennom de sidene jeg laget før han kom til verden, og tiden etterpå. Man glemmer så fort, så det var så koselig å sitte å lese om hvordan det var da, og bare mimre tilbake i tid.
Jeg er ikke den som er en mester på scrapping. Ikke er jeg flink til å skrive heller. Dessverre er scrappeustyr utrolig dyrt, så har ikke hatt råd til å kjøpe all verden. Men hallo, hva har man fantasien til ? Med litt hjelp fra en limtube og noen fargetusjer, ble det ganske så dekorativt og fint.
Her får dere se en smakebit av scrappeboken;


Slik ser babyboken ut. Kjøpt på Nille. Husker ikke nøyaktig pris, for jeg kjøpte den for ja... godt over 2 år siden.


Laget først en liten side om meg selv med litt info fra da jeg var liten.
Så hadde jeg skrevet litt om ventetiden og om UL kontrollene jeg var på. Det som var så gøy å lese på "ventetiden" siden, var at jeg hadde skrevet hvor langt jeg var på vei da jeg lagde den siden. Jeg var da altså 37+5 på vei. Åh, det var koselig å lese altså! Så for meg selv der jeg satt i sofaen, stor kjukk og lagde den siden. Savn!


Rakk også å skrive en side om svangerskapet og graviditeten, før "velkommen til verden" siden endelig kunne få sin plass i boken. Skjønneste lille prinsen. Tenk at han har vært så liten!


Deretter ble det laget en side om sykehusoppholdet og noen sider med bilder fra første møtet med noen av familien.


Første møtet med tante, onkel, besteforeldre og oldeforeldre. Alle er ikke med her da. Vi er en STOR familie.


Milio Andreas sitt aller første bad, og en side med sykehusarmbondene, avis innlegget og en sløyfe som han fikk på en av blomstene da han kom til verden. Vet dere hva ? Jeg måtte faktisk ta ut en av sykehusarmbondene bare for å kjenne og lukte på det. Minnes tilbake til da Milio lå i armene mine med disse skjønne små armbondene på. Kan virkelig ikke fatte og begripe hvor tiden har blitt av.


Lagde også en side med første besøksrunde - og selvsagt en side med hans første bad hjemme. Åh, husker det enda. Hvor svett og nervøs jeg var. Hehe.


En side med vakre øyeblikk. Bilde av hans første "luft smil" og et bilde av mor og sønn +  en side av hans første 17 mai feiring.


Så måtte jeg bare lage en side med de forskjellige sovebildene jeg hadde av han. Synes det også er fint å se tilbake på. Lagde en morsom liten collage. Også selvsagt, må jo ikke glemme at den lille photoshooten vi hadde her hjemme da han var rundt en mnd gammel. Noen av de bildene måtte også få plass i boken.


Så en side av hans første sommer, og 2 små bilder av babyhendene hans.


Og til slutt fikk jeg laget en side med noen badebilder av prinsen.
Er som sagt enda ikke ferdig. Mye mer som må inn. Blant annet hans første jul og hans første bursdag.
Må også få sagt enda en gang at jeg absolutt ikke er noe flink til å skrive. Ble litt skjevt her og der, men pyttsan. Tenker denne blir fin for minstemann å ha når han blir større, og som jeg kan åpne og se på iblant bare for å mimre litt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar