Sider

lørdag 9. februar 2013

Milio Andreas 8 mnd

Hurra for skjønneste, vakreste, godeste, snilleste og beste lille Milio Andreas som er hele 8 mnd i dag ! ♥ Sykt! Føles ut som det ikke er lenge siden vi lå på sykehuset og Milio Andreas var helt fersk. Dagene bare flyr avgårde. Virker som klokken går fortere og fortere for hver dag som går. Tiden strekker liksom ikke til lenger. Selv om jeg bare er hjemme med Milio Andreas hver eneste dag - går tiden så alt for fort.
 
Milio Andreas er blitt så stor. Så flink. Skjønner liksom så mye nå. Babler i eningen. Roper og skriker. Smiler og ler dagen lang. Er kjempeflink til å ligge på gulvet å leke. Åler seg bortover. Snurrer rundt og ligger med rompa til værs. Vet hva han skal gjøre for å få oppmerksomhet. Vet når det er tid for en lur. Når det er kveld og natt. Vet når han skal ha mat. Vet når det skjer noe. Følger rutinene sine fra punkt til prikke. Han er så flink. Aldri hatt noen problemer med han. Verken med legging eller noe annet. Aldri holdt meg våken en hel natt.
 
 
 
Han viser tydelig tegn til forståelse. Reagerer når vi sier navnet hans. Synes det er kjempestas å se seg selv i speilet. Blitt veldig flink til å ta på ting. Alt fra en mega tynn tråd til store leker. Er veldig fokusert når han gjør det. Kan studere lenge før han i det hele tatt tar tak i det. Spesielt håret mitt. Det studerer han veldig. Drar fingrene mellom håret og bare ser på det. Han skal ta på absolutt alt. Alt skal utforskes. Han er veldig glad i "klappesøte" og "ro ro til fiskeskjær" . Ler stort når vi gjør det. Ser han noe han gjerne vil ha, gir han tydelig tegn på at han vil smake. Bruker lage slike lyder som "mmmmhmmmh" også suger han på underleppa si mens han lager disse lydene. Kan tro han er søt der han sitter. Kan nesten ikke spise noe i nærheten av han uten at han også må få smake. Blir helt spinnvill hele han. Blitt veldig glad i Marie kjeks. Spiser både brødskive med makrell i tomat, leverpostei og Hapå. Spiser de middagene jeg lager og grøt. Ja han spiser alt han får han.
Han er en liten mammadalt da, det skal han ha. Ikke så rart egentlig siden han er med meg stort sett hele tiden. Går som regel greit så lenge jeg er i nærheten av hvor han er. Altså hvis noen andre holder han og han ser meg, går det som regel greit. Blir andre boller hvis andre tar han og går bort slik at han ikke ser meg. Ikke bestandig han reagerer slik da. Kommer litt ant på humøret. Men er det ukjente folk, kommer som oftes surleppa fram. Blir helt rolig når han får komme til meg. He he! Liten mammadalt det der ja!

Milio Andeas er veldig flink til å sove om natten. Sover som regel natten gjennom, så lenge det ikke er noe som plager han. Han har enda 3 lurer på dagen. Til sammen sover han rundt 3-4 timer på dem. Kan aldri holde han våken mer enn 2 timer i strekk før han må ha seg en lur. Litt godt å kunne få de timene til å slappe av på eller gjøre litt husarbeid og slikt. Ellers er det vel ikke så mye å oppdatere på egentlig.. Er sikkert mye jeg har glemt å skrive. Mye jeg ikke kommer på i farten. Men, men!
Tenk at "lille" Milioen min er 8 mnd i dag! Bare 4 mnd til han er 1 år!!! sprøtt!
 

 
Min Milio Andreas - Hjerteknuseren ! <3

2 kommentarer:

  1. For ett koselig innlegg! Er så morsomt å koselig å se tilbake på slike innlegg! :-) De søte små vokser så alt for fort synes jeg! Ha ei flott helg! Klem :-)

    SvarSlett
  2. Tusen takk. kjempe kos å ha noe å se tilbake til ja:-) Håper du også har en fin, fin helg. klem

    SvarSlett